Hvad er min reklamationsret?
Lucas
Seneste opdatering 4 år siden
Når du handler hos os som forbruger, har du 2 års reklamationsret* **. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Alle reklamationer skal anmeldes til os via e-mail til [email protected] at minimere risikoen for misforståelser, modtager og vurdere vi ikke reklamationssager telefonisk. Vi vurderer i første omgang, via fremsendte billeder og/eller videoer, at varen skal returneres til os, betyder det, at vi har brug for at inspicere produktet på værksted. Det er IKKE ensbetydende med at reklamationen er berettiget. Når en vare skal sendes til os som en reklamation, skal det forgå via vores reklamationsformular, som vi fremsender i de enkelte sager. Det er vigtigt at reklamationsformularen udfyldes grundigt, og altid med ordrenummer samt beskrivelse af problemet. Vi modtager ikke pakker sendt til os, uden vores samtykke, og som ikke er sendt gennem vores returlink, medmindre andet er aftalt skriftligt.
OBS! Vi yder IKKE reklamationsret til erhvervskunder, medmindre andet er skriftligt aftalt inden en eventuel ordreafgivelse.
*Reklamationsretten bortfalder hvis produktet er åbnet, modificeret eller på nogen måde forsøgt repareret uden forudgående skriftlig aftale med os.
**Vi yder 6 max. måneders reklamation på batterier.